Jak správně napsat CV?
Životopis je vstupenka k zaměstnavateli. Měl být strukturovaný, přehledný a ideálně by neměl přesáhnout více než 3 stránky.
Zaměstnavatel by měl být schopen získat po prvním přečtení dostatečné informace o Vašich zkušnostech.
Uvedené informace musí být pravdivé. Je však možné mít několik verzí životopisu a vždy zdůraznit zkušenosti relevantní pro danou pozici.
Životopis by měl obsahovat následující informace:
- Osobní údaje
- Dosažené vzdělání, případně získané certifikace
- Technické zkušenosti
- Znalost cizích jazyků
- Dosavadní zaměstnavatele
- Seznam projektů s časovým údajem, stručným popisem projektu, zastávané pozice a popisem použitých IT technologií
Jak obstát u pohovoru?
Jako všude, na pohovoru je nejdůležitější první dojem. Proto přijďte včas, vhodně oblečeni (na pozice, které nejsou manažerské většinou postačí tzv. business casual) a s dobrou náladou :-)
Pomůže být připraven prezentovat Vaše přechozí pracovní zkušenosti a projekty.
Určitě zazní otázka ohledně změny zaměstnání. Vyvarujte se přílišné kritiky bývalých (či současných) zaměstnavatelů.
Působí dobře, pokud se o pozici aktivně zajímáte. Položte několik otázek - např. jaké úkoly bych řešil/a, jak vypadá tým, jaké technologie používají...
Se získáním základních informací o projektu a zaměstavateli Vám pomůžeme.